RHINESTONE s.r.o.
sed dolor nulla veroeros
Prezentace na jezu Přerov
23. 07. 2012
Na základě dohody s provozem Přerov, HZS Olomouckého kraje a soukromými subjekty v úterý 24.7.2012 od 10:00 hod proběhla velmi očekávaná prezentace protipovodňové ochrany na jezu Přerov s názvem „Časový snímek budování provizorních PPO“.
Zpravodajství z prezentace:
- Česká televize ČT24 - zpravodajství z regionů zde (od 13:40)
- Finanční noviny zde
- Mediafax zde
- Hranický deník zde
Při této akci, která využívá pravidelné srážky na jezu (20.-27.7.) bude postupně hrazeno pravé jezové pole šířky 16m a to vždy jednotlivým typem opatření. Během budování tohoto 16m dlouhého a min. 0,5m vysokého opatření bude evidováno několik kritérií:
- a) celkový čas přípravy (na břehu) - od příjezdu vozidla na místo po první hradící prvek (část celku) ve vodě
- b) celkový čas montáže (v toku) - od prvního prvku (části celku) ve vodě po zahrazení celého profilu
- c) celkový čas demontáže - od zahájení demontáže po poslední prvek vyjmutý z vody a naložený na vozidlo.
Poznámka: Při těchto činnostech rozhodně nebude zapotřebí podávat sportovní výkony (běh s pytlem atd.) snahou této činnosti je zjistit reálné hodnoty. Týmy samozřejmě budou (na rozdíl od běžné situace) sehrané a vybavené – což bude do níže uvedených výstupů uvedeno a v závěrech zdůrazněno.
- d) relativní (ideální) těsnost - opatření bude budováno na betonové ploše – skutečná těsnost bude vždy záviset na druhu podkladu na němž je PRPPO budováno
Hlavním výstupem z těchto měření budou:
- e) člověk hodiny - potřeba průměrného času a počtu osob na zbudování 1m hrazení (proto bude po celou dobu přípravy, montáže a demontáže přítomen konstantní počet lidí).
Doplňkovými výstupy budou:
- f) náklady na dopravu - typ vozidla, kterým byly hradící prvky v daném množství dopraveny na místo zásahu. Poznámka: Náklady na dopravu se odvíjejí od vzdálenosti místa zásahu od skladu vybavení.
- g) následná činnost - následná časová a technická náročnost (vyprazdňování pytlů, oplach a sušení ostatních prvků, požadavky skladování prvků pro další použití) atd.
Vzhledem k tomu, že v dané lokalitě dlouhodobě probíhá oprava mostní konstrukce železničního mostu (rozsáhlé zařízení staveniště) a současně bude na odběrném objektu v nadjezí probíhat tlakové čištění, bude na pravém břehu v těsné blízkosti jezu k dispozici pouze omezená plocha (cca na jedno nákladní vozidlo střední třídy – např. AVIA). Osobní vozidla pozorovatelů mohou být parkována na slepé panelové komunikaci na levém břehu – přechod na pravý břeh je zajištěn pěšky po lávce jezu – odkud bude i nejlepší sledování průběhu akce.
V zájmu hladkého průběhu akce prosím o dodržení těchto pravidel.
Na základě zkušeností s časovou náročností jednotlivých opatření předpokládáme následující pořadí akce:
- systém Watergate
- systém VOP
- pytle s pískem HZS